loading...

پزشک خودت باش

وقتی با لبخند خود به دلیل مشکلات دندانی حال نمی کنید، این قضیه می تواند به اعتماد به نفس شما آسیب جدی برساند. احساس نیاز به پنهان کردن دندان ها نباید مانع از لبخند زدن، خندیدن و تعامل آزادانه با اطراف

melika بازدید : 179 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

وقتی با لبخند خود به دلیل مشکلات دندانی حال نمی کنید، این قضیه می تواند به اعتماد به نفس شما آسیب جدی برساند. احساس نیاز به پنهان کردن دندان ها نباید مانع از لبخند زدن، خندیدن و تعامل آزادانه با اطرافیان شما شود. پیشرفت در دندانپزشکی زیبایی می تواند لبخند شما را سریعتر از آنچه تصور می کردید تغییر دهد. کامپوزیت های دندانی و درمان های لمینت هر دو می توانند نتایج قابل توجهی را در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه ایجاد کنند، اما کامپوزیت ها در مقابل لمینت ها: کدام یک برای شما مناسب است؟

 

انتخاب بین لمینت دندان و کامپوزیت دندان

لمینت یا کامپوزیت

بررسی گزینه های دندانپزشکی زیبایی از طریق جستجوی سطحی وب، ده ها گزینه را به همراه دارد. به راحتی نمی توان تشخیص داد که تنها از طریق تحقیق برای نیازهای شما مناسب است.

 

کامپوزیت دندان چیست؟

 پوسته های چینی نازکی است که روی دندان های موجود شما قرار می گیرد. آنها به شکل سفارشی و رنگی هستند تا به طور یکپارچه با بقیه دندان های شما ترکیب شوند و می توانند فاصله بین آنها را ببندند، تراشه ها را بپوشانند یا حتی تغییر رنگ ماسک را ایجاد کنند. در برخی موارد، دندانهای طبیعی شما باید کمی چسبانده شوند تا از تناسب و چسبندگی مناسب اطمینان حاصل شود.

از طرف دیگر، کامپوزیت ها در یک فرآیند دو قسمتی قرار می گیرند، که اغلب در طول دوره ساخت بین جلسات، زمان بندی لازم است. آنها از لمینت قوی تر هستند و به طور متوسط ​​10-15 سال در محدوده 5-7 سال ارائه شده توسط برنامه های لمینت دندان دوام می آورند. این روند طولانی تر است، اما نتایج می تواند طولانی مدت تر باشد. محدوده مسائل قابل اصلاح از طریق کامپوزیت ها کمی بیشتر از لمینت دندان است.

لمینت کامپوزیت دندان را می توان در یک ویزیت تکمیل کرد. آنها به جای ساخت و ساز خارج از محل مورد نیاز برای کامپوزیت دندان، در مطب دندانپزشکی اعمال، مجسمه سازی و درمان می شوند. کارهای مقدماتی روی سطح دندان حداقل است، بنابراین دندانهای کامپوزیت چند لایه به راحتی برگشت پذیر هستند و احتمال آسیب کمتری به دندان طبیعی وارد می شود. لمینت های دندانی کمتر تهاجمی و اغلب ارزان تر، گزینه ای عالی برای برخی از بیماران است. مواد را می توان با سهولت نسبی برداشته و جایگزین کرد. با این حال، طیف وسیعی از عیوب استفاده از لامینت دندان می تواند به حداقل برسد، کمی باریک تر است.

 

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یک پوسته نازک است که توسط مواد سفارشی ساخته شده و به رنگ دندان طراحی شده است. این پوسته ها در انواع لمینت دندان برای بهبود شکل، اندازه، رنگ و ظاهر کلی به سطح جلویی دندان ها متصل می شوند.

لمینت پرسلن از لایه های مختلف پرسلن ساخته شده است که با مینای طبیعی دندان و پوشش چسبناک جایگزین شده است. لمینت پرسلن نسبت به کامپوزیت های چینی نسبتاً تهاجمی تر است. نیازی به خراشیدن دندان نیست. فقط آماده سازی محدودی برای چسباندن لمینت دندان بدون آسیب به دندانهای طبیعی لازم است.

علاوه بر جنبه زیبایی آن، عملکرد صحیح لمینت بسیار حیاتی است. دندانپزشک یا متخصص پروتز از رزین های حساس به چراغ ها استفاده می کند تا زمانی که دندان های لمینت با استفاده از نور مخصوص پس از نصب محکم شوند.

 

مقایسه قیمت

هزینه لمینت و کامپوزیت در دندانپزشکی نباید عامل اصلی تصمیم گیری باشد. اگرچه هزینه درمان اهمیت دارد، اما کیفیت مراقبت باید بر بهترین مراقبت های دهان و دندان تمرکز کند و نه امور مالی. در صورت نیاز دندانپزشک شما مشاوره مفیدی به شما ارائه می دهد. در مورد هزینه ها، کامپوزیت های دندانی گران تر هستند، هرچند هزینه آنها را می توان با مدت زمان ماندگاری آنها قبل از نیاز به تعمیر جبران کرد.

 

تفاوت های کلیدی

چند تفاوت بین لمینت و کامپوزیت در دندانپزشکی آورده شده است:

جوانب مثبت و منفی کامپوزیت دندان:

دو نوع کامپوزیت دندان وجود دارد: کامپوزیت و پرسلن.

روکش های کامپوزیتی از محبوبیت کمتری برخوردار هستند زیرا بیشتر مستعد رنگ آمیزی هستند. با این حال، این نوع کامپوزیت نیاز به کار آماده سازی کمتر روی دندان های طبیعی دارد. از طرف دیگر، کامپوزیت های پرسلن معمولاً گرانتر از کامپوزیت های معمولی هستند و برای نصب آنها نیاز به حذف مینا دارد. در صورت خرد شدن یا آسیب دیدگی نمی توان آنها را تعمیر کرد. با این حال، آنها بسیار با دوام تر و طبیعی تر به نظر می رسند. این کامپوزیت ها می توانند تا یک دهه یا بیشتر دوام بیاورند.

 

مزایا و معایب لمینت دندان

کامپوزیت های لمینت نیز به دلیل عملکرد و مزایای مشابه، کامپوزیت های چینی پیشرفته محسوب می شوند. با این حال، قرار دادن لمینت دندان نیازی به تغییر شکل دندان طبیعی ندارد. مینای دندان و ساختار دندان برداشته یا تغییر نمی کند. در حالی که لمینت های سرامیکی برای دندانها به اندازه یک لنز تماسی و نسخه باریک تری از کامپوزیت ها هستند، هنگامی که بدون تغییر در دندان ها قرار می گیرند، می توانند کمی حجیم شوند. آنها همچنین تا حدودی گرانتر از کامپوزیت های پرسلن هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 518
  • بازدید سال : 5,572
  • بازدید کلی : 10,318